Kantinedienst / Ordedienst

Kantinedienst / Ordedienst

Kantinedienst

HVZ-Vivendi pacht als vereniging de kantine van de sporthal van de gemeente Coevorden. Wij zorgen dat de kantine open is en de inkomsten zijn dan voor de vereniging. Niet alleen bij de activiteiten van HVZ-Vivendi zelf, maar ook bij activiteiten en evenementen van andere verenigingen. Door deze inkomsten kunnen we de contributie van HVZ-Vivendi op een aanvaardbaar peil houden.

Van elk lid wordt verwacht dat deze ongeveer drie keer per jaar kantinedienst draait. Senioren doen dit zelf, bij de jeugdleden wordt van de ouders/verzorgers verwacht dat zij de dienst draaien.

Soms heb je alleen kantinedienst, soms met met twee of zelfs drie personen. Dit is afhankelijk van de omvang van de activiteit.

Lukt het je niet om kantinedienst te draaien, zorg dan zelf voor vervanging. Indien je geen vervanging hebt geregeld en niet komt opdagen, staat daar een boete van € 50,- tegenover.

In de Sportblazer en per mail kun je lezen wanneer je kantinedienst  hebt.  Je haalt de sleutels bij het sleuteladres en levert deze daar na afloop van de dienst weer in. Tenzij er aansluitend op jouw dienst nog iemand komt.

Je zorgt ervoor dat de kantine en tribune schoon, opgeruimd en netjes zijn en dat de bezoekers goed worden bediend.  Haal de lege kopjes en glazen van de tafels, neem de bar en tafels af met een doekje als de bezoekers vertrokken zijn... Zorg ervoor dat de kantine en tribune er representatief uit zien.

Bij de start open je de deuren, je doet de verlichting aan (ook in de koelkast), je zet de vaatwasser aan (voorverwarmen) en je zet een pot verse koffie.  Je haalt het wisselgeld uit de kluis en zet dit in de daarvoor bestemde geldla.  De sleutelbos kan in het sleutelkastje om de hoek in de berging.

Kijk alvast in de kastjes en de berging waar alles staat. De verkoopprijzen staan bij de producten of op de prijslijst die achter de bar aan de muur hangt.

Als er iemand na je komt, draag dan netjes over hoe het ervoor staat. Zorg er ook voor dat de sleutels op de goede plek hangen.

Als je de laatste bent, leg je de geldla weer in de kluis, je zet alle apparaten uit en zorgt dat het schoon achtergelaten wordt. Ook even de stofzuiger of bezem door de kantine als dat nodig is en in ieder geval alle tafels en stoelen schoonmaken en goed neerzetten.

Tot slot alle lampen uit, deuren op slot en de sleutels weer afleveren op het sleuteladres.

Ordedienst en scheidsrechters

Tot de B-jeugd verzorgen de ouders de ordedienst en vanaf de B-jeugd moet elk spelend lid ordedienst draaien. De ordedienst bestaat uit de tijdwaarneming achter de wedstrijdtafel.

Voor het fluiten van de wedstrijden wordt een groep jeugdscheidsrechters en verenigingsscheidsrechters ingedeeld.

Iedereen wordt ingedeeld naar zijn of haar kunnen. Er wordt daarbij ook rekening gehouden met zelf te spelen wedstrijden en daar waar mogelijk met reistijden. Voor de mensen die dat graag willen is er altijd begeleiding mogelijk. Men dient dat wel zelf aan te geven.

De gebruiksaanwijzing van het scorebord is te vinden in de koffer waar het bedieningspaneel in wordt bewaard. De koffer met het bedieningspaneel ligt in het omroephok boven in de sporthal. Iedereen dient uiterst voorzichtig met de apparatuur om te gaan!

De regels voor de ordedienst:

Je dient 10 minuten voor aanvang klaar te staan. Als we iets voorlopen op het schema hoeft er niet gewacht te worden op tijdwaarnemers en scheidsrechters. De eerste ploeg moet 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn. Dit in verband met het klaarmaken van de doelen, het plaatsen van de banken en het installeren van het bedieningspaneel.

Duur van de wedstrijden:

  • Senioren en A-jeugd: 2 x 30 minuten
  • B- en C-jeugd: 2 x 25 minuten
  • D-, E- en F-jeugd: 2 x 20 minuten

De laatste ploeg dient alles weer op te ruimen. Dit houdt in: het inklappen van de doelen, het opruimen van de banken en het opruimen van de wedstrijdtafel met apparatuur.

Als je niet kunt op de tijd dat je bent ingedeeld, dien je zelf voor vervanging te zorgen.

Zijn er problemen met het scorebord, dan graag contact opnemen met het bestuur (Laurien Tietema).

Wij vragen als vereniging iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen. Zonder tijdwaarnemers en scheidsrechters kunnen er geen wedstrijden gespeeld worden.